czwartek, 22 maja 2014

Zielony smoothie - samo zdrowie!

Kochani!

Pisanie pracy magisterskiej wysysa ze mnie całą energię i zabiera mnóstwo, mnóstwo czasu, ale mimo to postanowiłam, że napiszę dziś krótki post o moich zdrowych i przepysznych drugich śniadaniach i/lub podwieczorkach. Wszelkie koktajle i smoothies stały się ostatnio bardzo popularne, pewnie dlatego że są świetnym sposobem na to by zjeść w ciągu dnia dodatkową porcję witamin. Nie wiem czy macie tak jak ja, ale kiedy wchodzę o tej porze roku do najbliższego warzywniaka to przepełnia mnie szczęście w czystej postaci i nie mam pojęcia na co się zdecydować. Rabarbar, truskawki, szparagi i wiele wiele innych warzyw i owoców o odpowiednich pięknych kolorach. Nie ma co się oszukiwać, wiosna sprzyja zdrowemu odżywianiu się i urozmaicaniu swojego jadłospisu na wszelkie możliwe sposoby (choć ja ostatnio jem głównie truskawki z truskawkami).




Dziś w ramach zdrowej, słodkiej i kolorowej przekąski proponuję zielone smoothie (które rzekomo wpłynie zbawiennie na stan naszej cery). Zrobiłam je z ananasa, szpinaku i gruszki (w planie było jeszcze awokado, ale nie znalazłam odpowiednio dojrzałego), ale swobodnie można do niego dodać również kiwi, zielone jabłko, natkę pietruszki lub jarmuż (wiecie, że umyty gotowy do jedzenia jarmuż można kupić w Biedronce?).

Składniki na 750 ml zielonego smoothie:
  • ananas w puszce razem z syropem (zachęcam do używania świeżego ananasa, jeśli się na niego zdecydujecie musicie jedynie dolać do swojego napoju trochę więcej wody)
  • jedna średniej wielkości gruszka
  • dwie szklanki liści świeżego szpinaku
  • pół szklanki wody mineralnej
Przygotowanie:
  • Gruszkę i szpinak dokładnie myjemy.
  • Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i dokładnie miksujemy (zajmie nam to jakieś dwie minuty).
Smoothie ma obłędny, intensywny kolor i bardzo świeży, słodki smak, jest po prostu pyszny!!

Życzę Wam smacznych i gorących dni, a już wkrótce wrócę tu z przepisami na klasyki kuchni izraelskiej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz